Ubytovanie v dreveniciach pri Liptovskej Mare poskytuje veľa možností pre cyklovýlety do okolia, s množstvom zaujímavých zastávok. Ak obľubujete aktívny oddych, tešiť sa môžete na menej, i viac náročné cyklotrasy.

Chaty v okolí Liptovskej Mary, pretínajú cyklotrasu vedúcu okolo Liptovskej Mary. Táto cyklotrasa patrí medzi tie menej obtiažné. Vedie po spevnených cestách. Je vhodná pre rodiny s deťmi aj pre jazdu s cyklovozíkom. Pokiaľ sa chcete vyhnúť hlavnému ťahu na Liptovský Mikuláš, alebo si chcete cyklotrasu ešte viac zjednodušiť, do Liptovského Trnovca sa môžete z Havránku vrátiť po tej istej trase.

Ďalšia trasa vedie z Liptovského Trnovca – smer Liptovská Sielnica. Za Hliníkom vedie odbočka doľava k obci Bobrovník. Už z diaľky vidno zatopenú vežu kostolíka na Liptovskej Mare. V lete sa tu môžete okúpať a občerstviť. Krátka prechádzka na kopec nad Liptovskou Marou do Archeokanzenu Havránok vám poskytne krásny výhľad na Liptovskú Maru, Západné Tatry a Nízke Tatry.

Po tej istej trase sa môžete vrátiť späť na chatu v Liptovskom Trnovci. Pokiaľ si chcete výlet predĺžiť, pokračujte okolo Liptovskej Mary popri priehradnom múre do obce Vlašky. Následne odbočíte vľavo a prejdete popod priehradný múr do obce Vlachy. Po napojení sa na hlavnú cestu môžete pokračovať do Liptovského Mikuláša a odtiaľ okolo aquaparku Tatralandia späť do chaty v Liptovskom Trnovci, kde na vás bude čakať zaslúžený oddych.